Konya, 2026 Yılı İçin İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Gençlik Başkenti İlan Edildi
Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak, Konya’nın 2026 yılı İslam İşbirliği Teşkilatı Gençlik Başkenti ilan edilmesiyle ilgili düzenlenen törende yaptığı konuşmada, şehrin bu unvanı gururla taşıyacağına inandığını belirtti. Selçuklu Kongre Merkezi’nde gerçekleşen açılış programında Bakan Bak, İslam medeniyetinin en büyük gücünün genç nüfus ve onların taşıdığı yüksek idealler olduğunu vurguladı.
Bakan Bak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki Türkiye’nin, İslam dünyasında birlik, dayanışma ve iş birliğini güçlendirme adına öncü bir rol üstlendiğini ifade etti. Gençlerin çok yönlü gelişimini desteklemeye devam ettiklerini belirten Bakan Bak, Türkiye’nin tarihi birikimi, stratejik konumu ve güçlü kurumsal yapısıyla İİT üye ülkeleriyle her alanda iş birliği içinde olduğunu söyledi.
Gençlik Etkinlikleri ve Uluslararası İş Birlikleri
Gençlik alanında yürütülen çalışmaların bu vizyonun önemli bir parçası olduğunu dile getiren Bakan Bak, İstanbul merkezli İslam İşbirliği Gençlik Forumu’nun 20 yılı aşkın süredir ortak inanç ve değerler çerçevesinde gençleri çeşitli etkinliklerde buluşturarak geleceğe umut olduğunu belirtti. Bakanlık olarak her yıl farklı temalarda düzenlenen gençlik kamplarıyla İİT ülkelerinden gençleri ağırladıklarını ve bu Forumu desteklediklerini söyledi. Bu kamplarda gençlerin medya, gönüllülük, çevre bilinci ve girişimcilik gibi alanlarda birlikte öğrenip ürettiklerini, kalıcı dostluklar kurduklarını aktardı.
Bakan Bak, uluslararası gençlik projeleri, değişim programları, spor organizasyonları ve kültürel etkinliklerle gençlerin gelişimini desteklemeye devam ettiklerini vurguladı.
Konya’nın Uluslararası Organizasyonlardaki Tecrübesi
Konya’nın 2022’de İslami Dayanışma Oyunları’na ev sahipliği yaparak uluslararası organizasyonlardaki tecrübesini ve misafirperverliğini tüm dünyaya gösterdiğini hatırlatan Bakan Bak, şehrin “İslam Dünyasının Spor Başkenti” unvanını taşıdığını belirtti. Konya’da düzenlenen etkinliklerle İİT üye ülkeleriyle dayanışmanın arttığını kaydetti. Bakanlık olarak Konya Gençlik Başkenti faaliyetlerini tüm imkanlarıyla desteklemeye hazır olduklarını ve bu iş birliğinin İslam dünyası gençliği adına umut verici olduğunu ifade etti.
Gelecek Nesiller Arası Barış ve Dostluk Vurgusu
İslam dünyasının birlikteliğine yönelik girişimlerin, gelecek nesiller arasında kuvvetli bir barış ve dostluk zemini tesis ettiğine dikkati çeken Bakan Bak, İİT Gençlik Başkenti Programı’nın Türkiye için ayrı bir anlam taşıdığını söyledi. İstanbul’un bu önemli etkinliğin ilk başkenti olduğunu hatırlatan Bakan Bak, bu programlarla gençlerin kültür, spor, bilim, girişimcilik ve gönüllülük gibi alanlarda kendilerini geliştirmelerini desteklediklerini ve İslam dünyası gençliği arasında kalıcı bağlar kurduklarını belirtti. 2024’te Gençlik Başkenti Şuşa’nın, geçtiğimiz sene ise Marakeş’in bu unvanı taşıdığını hatırlatarak, Azerbaycan ve Fas’taki gençlikten sorumlu bakanlık yetkililerini tebrik etti. Bakan Bak, genç nüfusu ve dinamik yapısıyla öne çıkan Konya’nın da 2026 yılı İİT Gençlik Başkenti unvanını büyük bir gururla taşıyacağına inandığını sözlerine ekledi.
Bakan Bak’tan Konya’da Ziyaretler
Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak, tören vesilesiyle geldiği Konya’da çeşitli ziyaretlerde bulundu. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı binasında Vali İbrahim Akın’ı ziyaret eden Bakan Bak, şeref defterini imzaladı ve kentteki çalışmalar hakkında bilgi aldı. Ardından Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ile bir araya gelen Bakan Bak, Karatay Saraçoğlu Spor Tesisleri ve Trap-Skeet Atış Poligonu’nu gezerek sporcularla buluştu.

